recepty

Snídaně, se kterou si domů přivoláte slunce. Uvařte si kurkumovou kaši!

Už je to zkrátka dlouhé. Zima i celý lockdown. A slunce a jaro jakoby nás letos chtělo napínat ze všech sil a zkrátka ne a ne přijít. Zkraťte si čekání na první opravdu teplé jarní paprsky ještě teplejší prosluněnou snídaní. S kurkumovou kaší po ránu nešlápnete rozhodně vedle. 

kaše s kurkumou zdravá

Základ kaše můžete vytvořit z jakéhokoliv druhu obiloviny, záleží na tom co máte rádi. Mohou to být například ovesné vločky, jáhly, pohanka nebo třeba quinoa. Sáhnout můžete i po instantní kaši kterou jen zalijete horkou vodou nebo mlékem a zamícháte. Pokud zvolíte čistou jáhlovou, pohankovou nebo rýžovou variantu, je taková kaše stejně zdravá a ušetří vám po ránu hodně času.

Já jsem pro tento recept zvolila instantní rýžovou kaši, kterou seženete ve většině supermarketů nebo prodejnách se zdravou výživou.

A proč zrovna kurkuma?

Kurkuma udělá z vaší kaše prosluněnou snídani nejen na pohled, ale rozsvítí vás i zevnitř. Kurkuma je vůbec nejcennějším kořením v Ajurvédě. Je to úžasné koření se spoustou benefitů, které pomáhá léčit vše od kašle až po nádorová onemocnění. Je přirozeně protizánětlivá, uvolňuje a je přírodním antibiotikem. Kurkuma je také skvělým lékem na depresi, se kterou na rozdíl od antidepresiv bojuje bez negativ vedlejších účinků.

Studie prokazatelně dokazují, že kurkumin má podobnou aktivitu na náš mozek jako antidepresivum!

A pokud čtete náš blog pravidelně, víte že ji zkrátka miluju a používám velmi často. Najdete ji třeba v receptu na kurkumovo-pomerančovou limonádu nebo kukuřičnou polévku.

Kurkuma uvolňuje mnohonásobně lépe svoje účinné látky především v kombinaci s černým pepřem a olejem, proto je dobré obojí ke kurkumě vždycky přidat.

snídaňová kaše instantní

Ingredience:

(na 2 porce)

  • 1 větší hrnek rýžové kaše
  • 2 hrnky mléka
  • 2 lžičky kurkumy
  • 1/2 lžičky skořice
  • 1 lžička za studena lisovaného kvalitního oleje (slunečnicový, kokosový, sezamový, konopný, mandlový…)
  • špetka pepře

Na dozdobení a dochucení:

  • med nebo jakýkoliv sirup (javorový, rýžový, kukuřičný…)
  • ovoce (banán, bobulovité – maliny, jahody, ostružiny…)
  • semínka (goji, sezam, slunečnice, konopná…)

Postup:

  1. Mléko vložte do rendlíku, přiidete rýžovou (nebo jakoukoliv jinou) kaši, kurkumu, skořici, špetku pepře, olej a všechno pár minut povařte do jemného zhoustnutí. Pokud ráno spěcháte, můžete kaši připravit rovnou v misce. Stačí ji zalít horkou vodou, přidat všechno koření a dobře rozmíchat.
  2. Kaši dozdobte ovocem a semínky. Podle chuti přelijte medem nebo sirupem.

Tip: Pokud dáváte do kaše banán a máte pár minut navíc, doporučuju ho nakrájet na tenké plátky a opéct ho dozlatova na pánvi na troše kokosového oleje. Opečený banán je něco, po čem se budete oblizovat až za ušima!

recept kaše snídaně s kurkumou

Radka Vaňková
0 0 votes
Article Rating
Přihlášit k odběru
Upozornit na
guest

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

2 Komentáře
nejlépe hodnocené
nejnovější nejstarší
Inline Feedbacks
View all comments
alenaD
alenaD
7. 4. 2021 7:59

Dobrý den, vypadá to lákavě. Dělám kaši obden a asi trochu zapracuji na tom, aby i dobře vypadala 😀 Opečený banán rozhodně vyzkouším. Alena