domov · relax

Vyspěte se do růžova. A už dnes!

Blíží se večer a Vy už máte teď strach z toho, že se budete zase většinu noci dívat do stropu? Změňte to! Inspirujte se našimi tipy pro lepší usínání a třeba nakonec zjistíte, že něco děláte špatně

Ložnice je místem, kde by se každý z nás měl cítit dobře, bezpečně. Každý se snaží zařídit ložnici podle vlastního vkusu a podle toho, aby do posledního detailu splňovala požadavky na kvalitní spánek a odpočinek. A i když máte v posteli tu nejlepší matraci, pohodlný polštář a jdete spát včas, ani tak se Vám nemusí podařit usnout nebo bude Váš spánek pravidelně přerušovaný. V takovém případě je potřeba zamyslet se nad tím, zda opravdu není s Vaší ložnicí něco špatně a případně problém odstranit nebo naopak něco přidat.

Pravdou je, že jestli Vám před spaním pravidelně rotují starosti a povinnosti, které Vás v nejbližší době čekají, s usínáním to budete mít opravdu těžké. A když už usnete, možná se budete budit uprostřed noci a trápit se nad vlastními myšlenkami a zlými sny, které Vás budou pravidelně provázet. Starosti, nervozita a špatné rozpoložení jsou totiž tím nejlepším zdrojem pro špatné sny, které dokážou s člověkem opravdu zamávat. Ve snech se Vám mohou zjevovat rodinné tragédie, osobní neúspěchy a prohry, zdát se Vám může i o špatnostech a strastech z minulosti. Ze strachu z dalších nočních můr si lidé často pořizují lapače snů, které mají jeden jediný úkol. Zabránit zlým snům, aby se v noci dobývaly do Vaší hlavy.

Používali ho už naši předkové. Miliony ložnic jsou opatřeny právě lapačem snů, jehož úkolem je zabránit všem špatným snům. Lapač využijete jistě nejen pro sebe, ale i pro malé děti, které rovněž často trápí noční můry. Že na nic takového nevěříte? Když nevyzkoušíte, tak ani nikdy neuvěříte

Problém hledejte v ložnici

Začínáte závidět lidem, kteří si lehnou do postele a v tu ránu spí? Není se čemu divit, pokud máte takové potíže s usínáním. Ze začátku zkuste nehledat problém u sebe, ale u samotné místnosti. Na spaní byste totiž ložnici měli vždy připravit. Absolutním základem je, aby byla místnost dobře vyvětraná. Každému se spí daleko lépe na čerstvém vzduchu, v ložnici by nemělo být příliš velké teplo. Na spaní je lepší chladnější vzduch a to i za cenu, že si povléknete trošku teplejší přikrývku. A když už jsme u přikrývky, pozornost byste měli věnovat i kvalitnímu povlečení. Není totiž nic horšího, než večer ulehat do postele, která se Vám nelíbí na pohled a už vůbec Vám není příjemná na dotek.

Ne nadarmo se říká, že dětem se už od začátku musí nastavit určitý časový režim. Tím byste se měli začít řídit i Vy, ačkoli už dávno nejste děti. Snažte se chodit do postele každý večer přibližně ve stejný čas. Čas, kdy budete chodit pravidelně spát, přizpůsobte i tomu, v kolik hodin ráno musíte vstávat. Lidské tělo totiž dokáže fungovat velmi dobře a naplno, pokud je odpočaté. Před spaním si můžete vytvořit různé rituály, které Vás budou pravidelně provázet. Procházka, večeře, horká koupel, televize a nakonec tolik zasloužený spánek, který bude v nejlepším případě trvat až do rána.

Slyšeli jste někdy o projektoru noční oblohy? Pokud ne, máme pro Vás jeden tip. Tento projektor je perfektním pomocníkem při usínání a to nejen pro dospělé. Děti ho přímo milují. Po uložení do postýlek stačí zapnout projektor a děti u něj mohou samy usínat, aniž by se obávaly tmy a samoty